COMPARTIR UN CONTE ---> EL PROCÉS (II)











 

   

INTRODUCCIÓ DEL PROJECTE

 

CONVERSA

Qui ha duit del conte? Els personatges !!!

Toni: Tots han anat al conte de Shrec; allà hi ha els personatges dels contes: els tres porquets...

Tomeu: Els personatges són uns famosos que fan pel·lícules. Els personatges dels contes també són famosos.

David: És que aquí no hi ha cap lletra.

Mestra: Tens raó, no hi ha ni títol, quin devia ser el seu títol?

David: Res.

Quim : Cauen.

Ana M : Podem contar quantes lletres hi ha.

Mestra: Per què?

Isaac: Trob que una bruixa ha fet que devallassin totes.

Cristòfol: Perquè no mirem sa classe d’elefants si saben on són ses lletres.

Tomeu: Tal vegada ...jo tenc una bruixa a ca meua i potser que hagi estat aquella perquè té garnera i tot. Jo l’he vista plena de lletres avui matí. I eren així, ben iguales que aquestes. Tal vegada que sa meua bruixa la dugui i li faré treure totes ses lletres.

Ana B: Però si han fuit des conte no déu ser una bruixa.

Mestra: Perquè no, no hi pot haver bruixes al país dels contes? Què expliquen es contes?

Ana M.: Potser sigui es conte des Gegant de Zeralda.

Sophie: Jo vaig anar a can Tomeu i vaig veure sa bruixa.

Lluís: Potser que sa bruixa ha vingut aquí, ha fet màgia i ha llevat totes ses lletres.

David: Tampoc hi ha dibuixos.

Ana B. Es conte primer comença bé, com un tren, però després cauen com per un forat.

Tenim moltes coses per cercar: en Be i en Mè i ses lletres. Cada dia més coses.

Tomeu: Sa bruixa que ha vingut aquí ha fet un encanteri: abracadabra...

Mestra: Com ho podem solucionar, com podem ajudar als amics dels contes?

David: Anem a sa biblioteca a veure si els ha passat el mateix!

Observem què, per sort, tots els contes estan complerts.

Ana M.: Ho podem solucionar amb la vareta de la bruixa Rufina.

(segueix conversa --->)


 

 

CEIP CASTELL STA. ÀGUEDA

Cada grup introdueix el tema segons les característiques del seu grup i la dinàmica de la classe.


Dins la capsa den Joan i na Joana , els titelles, hi ha un conte. Jo no li he posat: qui li ha posat? Tothom ho nega. No ho sabem.

Ens el mirem. Ses lletres s’han descol·locat i sembla que cauen!. Trobem dins el llibre una carta on se’ns demana ajuda. Descobrim que a cada pàgina hi ha nombres però no hi explica res.

Continua conversa:

Havia sorgit la idea d’anar a visitat els elefants i així ho vam fer i ens van explicar el que ells havien pensat: CALIA FER UN RACÓ DE PENSAR PERSONATGES I HISTÒRIES. També aprofitem per explicar la feta de la bruixa.

Marina (elefants): Quan estigui dormint li agafem ses lletres i tot, i ho duim.

Maria: Si noltros escrivim lletres com aquestes i les aferram en es llibre amb pegamento...

Ana M.: Noltros podem fer un dibuix que noltros ens inventem i després l’aferram aquí.

Ester: No sabem on és sa casa de sa bruixa per anar a cercar ses lletres.

Tomeu: És a casa meua.

Areda: Per trobar totes ses lletres sempre mir tots es meus contes i les tenen totes. Es meus contes són molts llargs i ses lletres no desapareixen perquè es meus contes són màgics.

Francesc: Podem fer un dibuix i el penjam.

Marina: i si no sabem com hem de col·locar ses lletres?

Ana B.: I si no sabem quin conte és?

Miquel: Si li feim cara maleïta a sa bruixa mos passarà darrera i li agafam ses lletres.

Ana M.: Si no sabem quin conte és noltros ens el podem inventar.

Areda: Si ens quedam aquí tota sa nit i ve una bruixa de set potes haurem de lluitar i pegar-li un nyonyo.

Mercè- Susana: Però és que tal vegada sa bruixa ens volia fer pensar! A més, no sabem si ha estat una bruixa.

Sa teua bruixa és entremeliada o maleita? no creus que és com un joc i ens vol fer pensar.

Susana: Ja la deixes passejar prou a sa bruixa?

Ester: Ens podem inventar un conte i també ens podem inventat un títol.

David: Hem d’escriure lletres en es conte.

Torna a Processos i Activitats

 Torna a Index

Continua procés