COMPARTIR UN CONTE --> EL PROCÉS (IV)


   

COM SORGEIXEN ELS PERSONATGES

 

 

 

Feim una sessió conjunta els elefants i les balenes per intentar crear un personatge.

Cada mestra explica al seu grup que es necessari pensar un personatge, un solament per poder ajudar als amics dels contes.

Els feim la proposta de fer petits grups (mesclant els dos grups) i que cada petit grup pensi i dibuixi un personatge

 

HA SORGIT PER MAJORIA DE VOTS: L'ÓS

Ens trobem els dos grups de cinc anys per decidir com serà el nostre ós.

Ens miram l'esboç que es va fer i recordam com va sorgir aquest personatge.

Susana: Per què vam fer aquest personatge?

    - Perquè a aquell libre van desaperéixer tots els dibuixos.

    - I les lletres...

Es torna a llegir la carta que acompanya al conte en blanc ...

    - Noltros li vam dir que li ajudaríem

    - Li escriuríem contes.

    - I també faríem dibuixos.

Susana: Noltros vam triar l'ós però no té nom... Li hauríem de posar un nom.

Els fillets i filletes van proposant els diferents noms i els escriuen a la pissarra.

    - Dipsi.

    - Kenai.

    - Cisco

    - Xisp

    - Maleit

    - Content

    - Estec

Com tots volen que surti el seu nom... votam i finalment elegim el nom: XISP


 

EL NAIXAMENT D'EN XISP

EDUCACIÓ INFANTIL 5 ANYS

Ens ajuntem i feim petits grups. Surten 11 personatges: 2 princeses, 2 girafes, 2 extraterrestres, un pallasso, un bebé, un pare, una mare i un ós

Decideixen fer una votació: cada un diu el personatge que voldria i la mestra i fa una creu. Quan tots ho hem triat feim el recompte

 ____________________ 

Susana: I com volem que sigui?

    - Content.

    - Simpàtic.

    - Li agrada molt tocar la guitarra

    - I sa flauta

    - I es tambor

    - Li agrada també cantar amb el micro

Àngels: Llavors podem dir que és un ós...

    - Músic

    - També li agrada nadar a la piscina i tirar-se pel tobogan d'aigua.

    - A vegades es pot pot enfadar.

Susana: Per què es pot enfadar?

    - Perquè no li agraden els macarrons i quan sa mare li fa menjar, rasca amb sa pota i sa cara li torna de color vermell.

    - També es posa vermell quan es posa nerviós.

Un altre dia ens vam trobar per decidir el color de l'animaló. Per açò vam donar a cada fillet una fotocòpia de l'esboç de l'ós i cadascun d'ells el va pintar del color que volia que fos. Finalment els vam exposar tots i en vàrem triar un...

Torna a Processos i Activitats

 Torna a Index

Continua procés