COMPARTIR UN CONTE --> EL PROCÉS (V)

   

COM SORGEIXEN ELS PERSONATGES

 

 

 

Mestra: A sa nostra classe, no se què passa però els contes de la biblioteca estan tots romputs i molt vells.

-Hi ha fillets que els rompen.

- Sí!! giren es fulls molt ràpid, i així es contes es rompen, a què sí?

- Sí ho rompen i ara no els podem veure.

- Jo no n´he romput cap.

Un grupet: jo tampoc, jo tampoc, ...

Mestra: Algú els romp,  perquè cada dia hi

ha trossets de papers en terra.

- Cada dia, na Cris ha de tirar papers petits, i són contes.

- Són trossets molt petits.

- No es poden aferrar.

- "Claro, porqué son tan pequeños que no podemos".

- Com ho ferem sense contes?

- No en tindrem!!

- És que no els podem rompre. Saps quí els romp?

Un grupet: N’Andrea i en Martí.

- Jo no ...

- Jo a vegades.

Mestra. I ningú més?

- "Denis también y otros niños".

Mestra. Bé, hi ha fillets i filletes que rompen es contes i açò me posa trista, perquè es contes són molt polits i ens agrada moltíssim mirar-ne.

Hem de cercar una solució.

- No tenim contes.

Mestra. Què vols dir que podrem tenir un racó de contes.

- Clar!!

A.   - A vegades hi ha filletes que ho fan sense voler.

A.    - Que no!!

Avui- Li mostraré a sa mamà com estan es contes.

 

Un altre dia. Una altra conversa

DATA: 12 de novembre 2004

ENS ARRIBA A LA NOSTRA CLASSE UN LLIBRE QUE NO TÉ NI LLETRES NI DIBUIXOS.

QUÈ HA PASSAT?

Mestra. Què és aquest llibre?

A.  - És un conte, però no té res.

Mestra. Què no té res? Què li ha passat?

- "Que un malo le ha quitado las letras y los dibujos".

- Mira té lletres, però li cauen (s’està mirant el llibre i observa que a la primera fulla hi ha unes lletres que sembla que cauen ).

- Mira, mira, aquí hi ha nombres, però aquí no. (Observa que en el llibre hi ha pàgines amb un nombre baix, però d’altres no)

- Açò, ha estat es senyor que fa es contes que s’ha enfadat amb noltros, perquè rompem es contes de sa classe.

- Sí, perquè sa mamà ja ho sabia.

- Aquest conte és molt flac, no té res.






 

EL NAIXAMENT DE NA LULÚ

EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS 

 


Els fillets i filetes rallen i decideixen com volen que sigui el seu personatge.


 

I el seu personatge es converteix amb titella.

 


_________________________

Mestra: Què fem?

- Jo sé qui romp és contes.

Mestra. Qui és?

- És una fieta.

Mestra. I qui és aquesta fieta?

- Una fieta pilla.

- "Si una niña muy “pilla” y rompe cuentos y el señor de los cuentos esta enfadado".

Mestra. Jo vull saber qui és aquesta fieta.

Un grupet. Jo també.

Mestra. Què nom?

- Jo ho sé “LULU

Mestra: “LULU”

- Sí segur que es aquesta fieta que ho romp.

Torna a Processos i Activitats

 Torna a Index

Continua procés