COMPARTIR UN CONTE --> EL PROCÉS (VII)

   

COM SORGEIXEN ELS PERSONATGES

 

 

 

Ens hem trobat els dos grups de quatre anys per tal de triar el nostre personatge per al conte.

Abans, cada grup ha estat parlant del significat de la paraula personatge. Hem fullejat alguns contes de la classe i hem vist que tots els contes tenen el seus personatges, que poden ser animals o persones.

  • Nines (mestra): coneixeu alguns persontatges de conte?
  • Una reina.
  • Una àguila.
  • Un fillet.
  • En Joan des conte de s’àguila.
  • Un moix.
  • Nines: ara triarem un personatge que sigui persona o animal. Els qui vulguin una persona alçaran es braç.

N’hi ha catorze que volen una persona.

  • Nines: ara aixecaran es braç els que vulguin un animal.

N’hi ha disset.

  • Nines: quin és més gros el catorze o el disset? Hi ha més fillets que volen un animal.

Seguidament cadascú diu quin animal li agradaria que fos el nostre personatge per al conte.

Han sortit : àguiles, lleons, sargantanes, moixos.

Intentam triar-ne un entre tots aquests. A la fi hem de fer una votació i comprovam que l’animal que més vots té és l’àguila.

El nostre personatge serà una àguila.


 

EL NAIXAMENT DE NA ROSER (I)

EDUCACIÓ INFANTIL 4 ANYS

NA ROSER.L'ÁGUILA

La nostra àguila ha de tenir un nom. Quin nom li posam?

  • Marieta.
  • Laura.
  • Hem de posar un nom que ningú tengui de sa classe.
  • Roser.

Li posam de nom Roser.

Ara intentarem pensar com són ses águiles i dibuixarem a na Roser.

  • Ses àguiles tenen ales.
  • Tenen plomes.
  • Tenen potes.

Seguidament feim un dibuix inicial dels coneixements previs que tenen sobre les àguiles

Torna a Processos i Activitats

 Torna a Index

Continua procés