Activitat 6

Ens acostam al final del dossier.

Els alumnes d'un institut de secundària de Catalunya (IES Miquel Torrandell, del barri El Raval, de Barcelona) han fet una pàgina web que reflecteix la diversitat lingüística i cultural de l'alumnat:

http://www.ravalnet.org/iestarradell/lm/

Triau una llengua del vostre continent, recolliu la informació essencial i apreneu a dir o a escriure algunes paraules i expressions. Contestau les preguntes del full següent. Com sempre, feu un document a part i guardau-lo com a Activitat 6, amb nom i data, a la carpeta.

Il·lustrau el document amb una imatge (fotografia o dibuix) que tengui relació amb la llengua que heu triat, i que podeu cercar lliurement per la Xarxa usant un cercador (Google, Altavista, Yahoo...)

Per acabar amb la TASCA, heu de fer un petit esforç de reflexió. Mirau l'acudit gràfic del full de l'Activitat 6 i escriviu un text d'unes 10 línies sobre: PER QUÈ S'HA DE PRESERVAR LA DIVERSITAT DE LES LLENGÜES DEL MÓN? No oblideu utilitzar el corrector ortogràfic!

Per donar a conèixer la vostra tasca a tot l'institut, elaborau un mural sobre la llengua que heu triat: posau-hi alguna foto o dibuix, algun mapa i un quadre amb la informació bàsica que heu treballat, a més del text de reflexió anterior. No oblideu posar-hi la data i el nom del grup. Amb tots els murals de la classe, podreu fer una exposició a la biblioteca o al corredor de l'institut.

Acabades les activitats, entregau-les al professor, en paper (posau-hi una portada amb el títol "Les llengües del món", nom i components del grup, assignatura, data i nivell) i en un disquet, que el professor farà arribar per correu electrònic al director general de la UNESCO.

Return to the Beginning